В Україні мають намір заборонити літнім водіям керувати автомобілем, починаючи з певного віку. Такі норми передбачає законопроєкт №8082 про внесення змін до Закону України «Про дорожній рух», ініціатором якого є Денис Шмигаль і який наразі очікує на перший розгляд.
Цим документом передбачається можливість запровадження вікових обмежень для водіїв транспортних засобів у рамках угоди про асоціацію із Європейським Союзом.
Він покликаний гармонізувати категорії транспортних засобів, а також нормувати мінімальний і максимальний вік допуску до керування певними категоріями транспорту, йдеться у пояснювальній записці.
Зазначений законопроєкт №8082, яким передбачається адаптація українських ПДР до європейських стандартів, було подано у парламент ще у вересні 2022 року. Він містить три ключові зміни: нову класифікацію транспортних засобів, зміну термінів дії посвідчень водія, а також встановлення нових вимог для отримання водійських прав.
Так, нова класифікація транспортних засобів має такий вигляд:
· введення категорії АМ для мопедів із максимальною швидкістю до 45 км/год;
· категорії А1 та А2 для мотоциклів з різною потужністю;
· категорія для великих мотоциклів;
· категорія В1 для квадроциклів.
При цьому посвідчення водія категорії В будуть дійсними протягом 10 років. До того ж, згідно з проєктом закону, до 2033 року всі посвідчення водія має бути оновлено.
Крім того, цим документом передбачається встановлення нових вимог для отримання прав водія:
· запровадження вікових обмежень, перевірка стану здоров'я й вимоги до іспитів у сервісних центрах МВС;
· водіям, які досягли 70 років, пропонується проходити спеціалізовані курси для покращення навичок водіння. Крім того, їхні водійські посвідчення будуть дійсними лише п'ять років;
· для водіїв, яким виповнилося 75 років, обов'язковим буде щорічне відновлення водійського посвідчення;
· також розглядається ідея скоротити термін дії прав водія для осіб, старших за 65 років, до двох років.
Наразі законопроєкт №8082 ще не пройшов перше читання. Профільний комітет з питань транспорту та інфраструктури підтримав його у ще листопаді 2022 року.
У порядок денний проєкт закону № 8082 включили у лютому 2023 року. Відтоді він очікує на розгляд у сесійній залі. Коли його винесуть на голосування, невідомо.
Цим документом передбачається можливість запровадження вікових обмежень для водіїв транспортних засобів у рамках угоди про асоціацію із Європейським Союзом.
Він покликаний гармонізувати категорії транспортних засобів, а також нормувати мінімальний і максимальний вік допуску до керування певними категоріями транспорту, йдеться у пояснювальній записці.
Зазначений законопроєкт №8082, яким передбачається адаптація українських ПДР до європейських стандартів, було подано у парламент ще у вересні 2022 року. Він містить три ключові зміни: нову класифікацію транспортних засобів, зміну термінів дії посвідчень водія, а також встановлення нових вимог для отримання водійських прав.
Так, нова класифікація транспортних засобів має такий вигляд:
· введення категорії АМ для мопедів із максимальною швидкістю до 45 км/год;
· категорії А1 та А2 для мотоциклів з різною потужністю;
· категорія для великих мотоциклів;
· категорія В1 для квадроциклів.
При цьому посвідчення водія категорії В будуть дійсними протягом 10 років. До того ж, згідно з проєктом закону, до 2033 року всі посвідчення водія має бути оновлено.
Крім того, цим документом передбачається встановлення нових вимог для отримання прав водія:
· запровадження вікових обмежень, перевірка стану здоров'я й вимоги до іспитів у сервісних центрах МВС;
· водіям, які досягли 70 років, пропонується проходити спеціалізовані курси для покращення навичок водіння. Крім того, їхні водійські посвідчення будуть дійсними лише п'ять років;
· для водіїв, яким виповнилося 75 років, обов'язковим буде щорічне відновлення водійського посвідчення;
· також розглядається ідея скоротити термін дії прав водія для осіб, старших за 65 років, до двох років.
Наразі законопроєкт №8082 ще не пройшов перше читання. Профільний комітет з питань транспорту та інфраструктури підтримав його у ще листопаді 2022 року.
У порядок денний проєкт закону № 8082 включили у лютому 2023 року. Відтоді він очікує на розгляд у сесійній залі. Коли його винесуть на голосування, невідомо.