НОВИНИ

Жінка за кермом вантажівки

Через брак чоловіків-водіїв, спровокований розв’язаною росією повномасштабною війною з Україною, жінок в Україні планують системно навчати керувати автобусами й вантажівками.

Задля цього Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури готує національну програму, у рамках якої жінок і навчатимуть керувати великогабаритним транспортом.

До речі, своєрідним пілотним проєктом можна вважати шведський, який стартував в Україні ще рік тому. Влітку 2023 року команда шведської організації Beredskapslyftet, яка допомагає українцям у Швеції, вирішила, що потрібно допомагати нашим громадянам безпосередньо в Україні. Проаналізувавши потреби нашої країни, шведи вирішили, що українських жінок, незалежно від регіону проживання, треба вчити керувати вантажівками.

І це рішення справді виявилося вчасним, оскільки, як зазначає заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач, ще в лютому цього року нестача водіїв комунального транспорту сягала 30%, зараз дефіцит може бути ще більшим. Він уточнив, що Мінінфраструктури розраховує залучити до кампанії з навчання жінок український бізнес. До речі, окремі компанії самі звертались до уряду з пропозиціями надати потрібне обладнання чи майданчики для навчання.

Нагадаємо, що наприкінці травня київське метро збільшило інтервали руху потягів через дефіцит працівників. Причиною збільшення кількості вакансій є частково вимушена міграція, специфіка професій і спровокована російською війною мобілізація. Зокрема близько 7% працівників нині перебувають у лавах ЗСУ, і їхня кількість постійно збільшується.

Із браком чоловіків зіткнувся і Львів – наразі в місті бракує водіїв громадського транспорту. Як зазначив директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради Олег Забарило, наразі Львів шукає 50 водіїв тролейбусів і 40 водіїв трамваїв. Ще 100-120 водіїв автобусів потребує комунальне АТП-1.

Львівська газета «Високий Замок» з посиланням на слова Олега Забарила писала, що АТП-1 вже оголосило набір жінок на роботу. З його слів, жінкам, які погодяться там працювати, пропонують додатково 10% премії на додаток до зарплати, середній розмір якої становить 37 тис. грн. Щоб керувати автобусом, жінки повинні мати права категорії D.

Не краща ситуація й у інших містах України, яка змушена сьогодні боронити свої землі від російських загарбників. Причому страждають практично всі галузі економіки, зокрема й паливний ринок, який сьогодні володіє великою кількістю паливовозів. Тож окремі паливні компанії, аби розв’язати проблему, не чекаючи на реалізацію державної програми, уже роздумують над тим, щоб організувати навчання жінок, які б сіли за кермо бензовозів.
Новини