НОВИНИ

Коли можна і потрібно заливати в автомобіль 100-й бензин

Зрозуміло, що паливо АІ-98 слід заливати в баки тих автомобілів, на лючке яких міститься напис Only 98RON (паливо АІ-98 і вище).

Силові агрегати таких автомобілів заточені саме на високооктановий бензин, маючи високий ступінь стиснення (у бензину АІ-95 цей показник може коливатися між 10 і 12.5, у АІ-98 - від 12 до 14.5), а також спеціальну програму управління, що не передбачає компенсацію відхилення фактичного октанового числа від заданого в бік зниження.
Наприклад, як відомо, роторна Mazda RX-8 абсолютно не сприймає нізкооканового палива і експлуатація цього споркаров на 95-му бензині може швидко його засудити. Та ж історія - з зарядженими спорткарами Porsche, Ferrari, Lamborghini і їм подібним - тут подавай виключно високооктанове паливо.

Коли потрібно додати потужності
Другий сценарій використання палива АІ-98 або АІ-100 передбачає його заливку в баки "заряджених" автомобілів, для яких рекомендоване паливо - "не нижче АІ-95". Мова, наприклад, про добре знайомих російським споживачам турбодвіжках концерну Volkswagen.
Наприклад, популярний агрегат 1,4 TSI в форсованому виконанні (за допомогою чип-тюнінгу) може видавати більше 250 к.с. Щоб повною мірою реалізувати переваги перекалібрування, використовується як раз-таки високооктанове паливо.
А ось лити паливо АІ-98 або АІ-100 в автомобілі з "об'ємними" атмосферними моторами і турбодвіжкі з невеликим ступенем стиснення можна, але не має великого сенсу. Шкоди такий "апгрейд" не нанесе, проте відчутну прибавку в потужності теж не дасть. Більшої ефект дасть заправка якісним пальним, як варіант - фірмовими сортами, які пропонуються на більшості мережевих АЗС.

Заради економічності
Коли вам потрібно проїхати, умовно кажучи, "на одному баку" максимальне число кілометрів, то високооктанове паливо знову стає робочим варіантом, нехай і з низкою застережень.
Хоча виробники палива обіцяють суттєву економію при заправці будь-якого бензинового автомобіля паливом АІ-98, фактично проїхати більше і реально заощадити можна далеко не в усіх випадках.
Найбільший ефект заправка високооктанових паливом дасть для силових агрегатів об'ємом 3 л і більше, а також високофорсованих турбомоторов, та й то лише за тієї умови, що рух по шосе буде здійснюватися в спокійній манері, на низьких і середніх оборотах коленвала. Тільки в цьому випадку можна збільшити пробіг на одній заправці і трохи заощадити на паливі навіть з урахуванням ціни 98-го або "сотого" бензину.

Під високим навантаженням
Спортивні автомобілі та спортивна манера їзди - ще один привід задуматися про заливці високооктанового палива. Перейти на бензин АІ-98 або АІ-100 має сенс також, коли машина експлуатується під навантаженням - в горах, при температурах повітря 30 градусів і вище, так само як з повною розсаджуванням в салоні.
Йдеться знову-таки про автомобілі, що мають офіційний допуск на заливку палива АІ-98. Справа - у фізиці процесу. Чим вище октанове число, тим вище стійкість палива до процесу згоряння суміші, при підвищених навантаженнях на двигун, інакше кажучи - до детонації. Шанс її виникнення в складних умовах буде тим нижче, чим більше октанове число палива. Плюс до того, миючих присадок в високооктановому бензині більше, ніж, скажімо, в бензині АІ-95. Відповідно, паливо АІ-98 і вище краще очищає паливну систему.

Коли від бензину АІ-98 або АІ-100 можна чекати проблем
Заливаючи бензин АІ-98 або АІ-100 в двигуни, не розраховані на заправку високооктанових паливом, водії, часто самі того не знаючи, провокують ряд серйозних технічних проблем.
Мало того, що малооб'ємні "атмосферники" (такі, як, наприклад, використовуються в Lada Granta) не отримують ніяких вигод від високооктанового бензину.
Витрата, найімовірніше, не зміниться, динаміка може незначно покращитися. Однак паливний насос може вийти з ладу через позаштатних присадок, особливо якщо автомобілю багато років від роду.
Інші часті сценарії - вигоряння клапанів через підвищену температуру відпрацьованих газів. Нарешті, можливий також і підвищена витрата через порушення звичних режимів роботи силової установки.
Новини